HTML

Írásaim

Csak írogatok, semmi különös. Néha jól sikerül, de néha nem. Mivel mindegyik az én gyerekem, ezért mindegyiket megtartom. Ami gyenge, az is emlékeztet valamire. Ennyi, én itt, csak én vagyok.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • GáborMiki: Nem is biztos, hogy kicsi. Sőt, még az sem biztos, hogy lány. Csupa rejtély vagyok mostanában! Örü... (2018.01.17. 22:01) Boldogok, akik . . .
  • Editke Kolozsváry: Szia! Ez megint olyan szép. Azt hittem Kamilla a kislány... (2018.01.16. 19:57) Boldogok, akik . . .
  • delory nadin: Szia Miki! Ugye van megfejtése az erdős személyiségtesztnek? Én is nagyon szeretem az ilyesmit. A... (2017.10.20. 20:16) Egyutas élet
  • GáborMiki: @delory nadin: Szia! Igen igen. Elsőre furcsa volt, de aztán nagyon élveztem. Köszönöm szépen! (2017.05.08. 09:18) A Barna lesnél
  • delory nadin: Szia Miki! Ismét jó volt olvasni a soraidat... Ez pont az, ami velem sosem történhet meg. Egyedül... (2017.05.04. 20:35) A Barna lesnél
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2017.03.28. 15:30 GáborMiki

Magadból, csak önmagadat adhatod

 - Miért zártál be ide? Nekem is jogom van a szabadsághoz! Én is élek, létezem, jogaim és érzéseim vannak! Én is ember vagyok, nem egy tárgy, amit kedvedre tehetsz oda, ahová csak akarsz! Élek, lélegzek, és . . .
 - Én lélegzek! Érted!? Én! Ezért döntöm el én, hogy kit hova teszek! Kit engedek ki, vagy kit nem. Sajnálom, hogy te is létezel. . . De lélegezni, csak én tudok, ezért én mondom meg, hogy ki beszélhet, ki szerepelhet, kinek fogadom el a műsorát. Mert én, nem akarok olyat, mint te!
 Ezzel a vita lezárult, a hatalmas páncélozott ajtó rettenetes csapódással záródott be. Az üres terem még egy pillanatra visszhangzott a fémek csattanásától. Aztán néma csend lett. Vége! Lezárult egy korszak, nem játszik többé, nem fog bántani, félrevezetni senkit, soha már. . .

 

Nem értettem magam soha, néha kibogozhatatlanul bonyolultnak, néha puritán egyszerűnek láttam magamat. Soha semmi érdekeset sem találtam önmagamban. Nehezen értettem meg a világot, és ezért engem is nehezen, vagy sehogy sem értett meg a világ. Sokat bajlódtam vágyakkal, melyek nem teljesültek, szükségletekkel, amik csak nekem voltak meg, elképzelésekkel, de ezek meg irracionálisak voltak. Persze, álmokkal is. . .
amik túl szépek voltak ahhoz, hogy igazak legyenek, de túl erősek ahhoz, hogy lehessen nélkülük élni.
Eljöttek az évek, amikor adni kellet magamból, valaki másnak is. Magamból, pedig pont ezzel a dologgal nem voltam tisztában. De a kis élet, aki mosolyogva tekintett a világra, várta a magáét, az övét, személyisége építőkockáit. Várta, és nekem adnom kellett valamit. Akkor még nem értettem azt, amit most már igen: magadból, csak magadat adhatod.

 

 Többen is tülekedtek a teremben, várták a meghallgatást. Egy ilyen casting mindenkinek izgalmas. Jönnek a feladatok, spontán helyzetgyakorlatok, és valahogy ki kell találni a megoldást, el kell magyarázni valamit, szórakoztatni kell, vagy épp egy drámát kell eljátszani. A szereplők még sohasem találkoztak olyan feladattal előtte, mint amit kapnak. De valahogy meg kell oldaniuk. Azt díjazza a Zsűri, ha hiteles, valóságos, gyakorlatias, vagy kellően szórakoztató a megoldás. A Manager feladata a szereplők felhasználása, a gyakorlatok kiosztása, az értékelés, elismerés, vagy épp kiigazítás, felelősségre vonás. A casting során többen is jól teljesítettek. Volt, aki azzal, hogy hitelesen, volt aki azzal, hogy meggyőzően játszott. Néhányan különösen sok szerepet kaptak meg. Például a Drámás. Ő volt az érzelmek nagymestere. A romantikus, a hős, a jószívű, a figyelmes, a türelmes. Ő volt, aki sírásra, vagy épp nevetésre tudta változtatni a Zsűri arcát. A nagy nevettető, vagy épp komoly meghitt pillanatok megalkotója.
Meggyőző műsora árnyalta a valóságot és a tanult szerepet. Jó volt őt gyakran látni.
 Aztán a Mérnök. Mindig mindenre talált megoldást. Mindent jól elmagyarázott, hogy mindenki értse. A feladatokat inkább racionálisan oldotta meg, de ettől vált érdekessé. A megoldások embere volt, a lehetetlen feladatokkal is elbíbelődött, mígnem előállt a megoldással. Még a visszaadott senki által sem vállalt feladatokat is vállalta, és a megoldásait öröm volt hallgatni.
 Ott volt még a Bölcs. Filozofikus alkatával, meggyőzően tudott érvelni mindennel kapcsolatban. A Zsűri tátott szájjal hallgatta, és minden szavát úgy itta, mintha tényleg minden szó bizonyított, egyértelmű igazság lett volna. Egy percre sem gondolta volna senki, hogy nem jó életvezetési tanácsok, magyarázatok a szájából elhangzó szavak. Különös figura volt. Nem úgy, mint a Harcos. Ő kiszámítható, erős, karizmatikus egyéniség volt. Mindig lehetett tudni mit fog mondani. Következetes megjelenése, határozottságot sugárzott, és adott át a hallgatóinak. Az egész világot is le tudná győzni, olyan erő van benne – gondolhatták ezt a kívülállók.
 Jött még egy szelíd Mesemondó, egy Tanár, egy Barát, a gyengéd Gondoskodó, megértő Oltalmazó, és . . . volt egy Bajkeverő.
A Bajkeverő öntörvényű volt. Sosem követte a szabályokat. Nem figyelt a feladatra, nem érdekelték az érzelmek. Őszinte és nyílt volt, de hideg és szeretetlen. Önző szereplőként sokszor csinált olyat, amit a többiek nem mertek. De figyeltek rá is. Mivel nyílt volt, érdekelte a Zsűrit. „Mit játsszátok magatokat, csak azt tudjátok átadni, amitek van!” Mindig ezt mondogatta. Szabad játéka, rögtönzései, egyenes beszéde, figyelemfelkeltő, és felháborító volt egyszerre. De bent maradt.
A Manager figyelt, és próbált értékelni. Azt figyelte, hogy mit tudnak adni a közönségnek, mit tanulnak mások majd a szereplésből, a feladatok megoldásából. Figyelt és értékelt.

 

Amikor megszületett a gyermekem, azt akartam, hogy más legyen, mint én. Nekem rossz volt szeretet nélkül felnőni. Rossz volt, hogy a valódi életet nem ismertem meg, és nem tanították meg, hogyan kell élni, érezni, viselkedni. Nem voltak minták az életemben. Nem akartam, hogy ő is így járjon. Ki kellett dolgozni valamit, amit csak a nincsből próbálhattam megalkotni. Azt akartam, hogy a gyermekem megkapja azt, amit én nem kaptam meg. De benne volt a homok a gépezetben. A gyermekünk nem azt figyeli, amit mondunk, csinálunk, vagy eljátszunk neki. Hanem azt, amik valójában vagyunk. Ő a valóság mintáit követi, mert az következetes. A „homok” az a tény, hogy nem olyanok vagyunk, amilyennek mi látjuk magunkat, hanem olyanok, amilyennek a gyermekünk lát. Ő a Zsűri, és ő dönti el, hogy mire figyel igazán. Ő dönti el, hogy mi tetszik neki, és mi nem. És sajnos igazak a szavak, „ . . . csak azt tudjátok átadni, amitek van!” Vagyis, magadból csak magadat adhatod. Semmi egyebet. Azt nem adhatod, amid nincs, és amid van, azt mindenképpen át fogod adni. A többi színészkedés, játék, hiábavaló szélkergetés. Viszont ennek felismerése segített döntést hozni! Az egyéniségünk csak akkor megfelelő, ha önmagunkat adjuk.

 

A teremben ülők feszülten várták az eredményhirdetést. Mindenki izgult, hogy vajon ki lett a legjobb. A Manager bejött, és akkor néma csend lett. A legjobb színész, a legjobb játékos neve hangzott el, mire Ő nagyot ugrott örömében.
- Ez az! Tudtam, hogy én vagyok a legjobb! Mindig is tudtam!
- Gyere csak velem – hívta magához a Manager. -Te vagy az, akire itt egyáltalán nincs szükség. Te, aki csak eltereled a figyelmet a valóságról. A te léted, csak probléma mindenkinek.
- De, nem én vagyok a legjobb? A legmeggyőzőbb, a legjobb színész, a legjobb előadó?
- De igen, te vagy. Csak mi itt pont ezért nem tartunk rád igényt!
Majd elvezette, és a páncélajtó mögé zárta. Az ajtócsapódás után, még sokáig csend volt a teremben. Majd egy ismert hang szólalt meg flegmán: „Mit csodálkoztok, én megmondtam nektek előre. Csak azt tudjátok adni, amitek van!”
- Te csak vigyázz a szádra! – mondta a Manager. – De ismét igaz, amit mondtál, és ezt jól jegyezze meg mindenki! Magadból, csak magadat adhatod!
- Vagyis akit bezártál, hiába tartozik hozzánk, így megakadályozhatod, hogy szerepeljen.
- De ettől most jobb lett, vagy rosszabb nekünk? – kérdezte valaki a többiek mögött.
- Hogy jobb, vagy rosszabb, majd kiderül idővel.
  De az biztos, hogy más lesz, minden . . .
- És az álmok, amiket csak Ő tudott életre kelteni?
- Nem akarunk olyanok lenni, amilyenek nem vagyunk. Kivárjuk, hogy milyen lesz majd a valóság- ezzel a mondattal zárta le a beszélgetést a Manager, s kiment a teremből.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://gabormiki.blog.hu/api/trackback/id/tr10012382627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása