HTML

Írásaim

Csak írogatok, semmi különös. Néha jól sikerül, de néha nem. Mivel mindegyik az én gyerekem, ezért mindegyiket megtartom. Ami gyenge, az is emlékeztet valamire. Ennyi, én itt, csak én vagyok.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • GáborMiki: Nem is biztos, hogy kicsi. Sőt, még az sem biztos, hogy lány. Csupa rejtély vagyok mostanában! Örü... (2018.01.17. 22:01) Boldogok, akik . . .
  • Editke Kolozsváry: Szia! Ez megint olyan szép. Azt hittem Kamilla a kislány... (2018.01.16. 19:57) Boldogok, akik . . .
  • delory nadin: Szia Miki! Ugye van megfejtése az erdős személyiségtesztnek? Én is nagyon szeretem az ilyesmit. A... (2017.10.20. 20:16) Egyutas élet
  • GáborMiki: @delory nadin: Szia! Igen igen. Elsőre furcsa volt, de aztán nagyon élveztem. Köszönöm szépen! (2017.05.08. 09:18) A Barna lesnél
  • delory nadin: Szia Miki! Ismét jó volt olvasni a soraidat... Ez pont az, ami velem sosem történhet meg. Egyedül... (2017.05.04. 20:35) A Barna lesnél
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2017.01.17. 11:52 GáborMiki

A jó tanár

 Fiatal srác voltam még, amikor azt terveztem magamban, hogy tanár leszek. A cél nem volt rossz, csak az indítékom. Azt mondtam magamban: „Nem igaz, hogy senki sem tud jól tanítani! Majd én megmutatom, hogyan is kell ezt csinálni!”.
Talán épp ezért nem lettem tanár. . . Ez nem volt elég hozzá. Ahhoz, hogy valaki jó tanár legyen, sokkal több kell. De hogy mi, azt 25 éven át sem tudtam pontosan megfogalmazni magamnak. Majdnem 43 évesen végre megláttam, hogy milyen egy jó tanár. Milyen érdekes, ha valamit szeretnél tudni, sokszor csak türelmesen várni kell, és az élet szembeállít vele - egyszer csak.
 Mindig alaposan megfigyelem az embereket. Az emberek általában sablonok mentén élik az életüket. Így kiismerem őket, néhány alkalom után. Most nehezebb dolgom volt, de talán sikerült.

Szóval a „Jó Tanár” szerintem ilyen:

- Fontos neki, hogy tényleg közeli kapcsolatban legyen a tanulóival, így láthatja, hogy tényleg adott-e valamit nekik, amivel hozzájárult az életükhöz.
- Mindenkiben meglátja a lehetőséget, és segíti, hogy saját maga tudja megvalósítani a céljait. Így, mikor el kell engednie a kezüket, akkor is meg fognak állni a lábukon.
- Jó hatással van az egyénekre, de a csapatszellemet is erősíti, mivel megérti az embereket, törődik velük, ezért kihozza belőlük a legjobbat.
- Mivel kivételes módon ért az emberekhez, el tudja érni náluk, hogy azt tegyék, ami a legjobb számukra.
- Szinte természetes neki, hogy mások szükségleteit a sajátja elé helyezze, még ha ezzel időnként fel is áldozza magát.
- Nagyon egyenes és őszinte, mégsem nyers, inkább szórakoztató. Rengeteg önbizalmat sugároz magából, amire óriási szükségük van a tanítványainak.
- Képes még a legvisszahúzódóbb személyeket is kicsalogatni a páncéljuk, csigaházuk védelméből.
- Mivel ő maga is globális tanuló, ezért tanít jól. Mindig a teljes képet látja, és láttatja. Mivel az embereket ismeri, ezért elismeri őket.
- Ő maga is hisz az álmaiban, ezért látja saját magát mindig segítőnek, támogatónak, és ettől azzá is válik.
- A jó tanár az, akinek azért járunk az órájára, hogy vele legyünk. Az, aki nyomot hagy bennünk, akire mindig emlékezni fogunk. Ha egyszer megkérdezi valaki:”Ki volt a legjobb tanárod?”, az ő neve ugrik majd be először.

Ha valaki úgy tanít, hogy te közben önmagad tudsz maradni, akkor ő a legjobb tanárod.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://gabormiki.blog.hu/api/trackback/id/tr3812132709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

delory nadin 2017.01.24. 17:47:01

Igen, azt hiszem ilyen a jó tanár, amilyennek leírtad.
Viszont arra a kérdésre, ki volt a legjobb tanárom nem tudnék válaszolni. Sok jó tanárom volt. Az magyar tanító néni, irodalom tanárnő, rajztanárnő és középiskolában matektanárnő és társadalomismeret tanár, és a földrajz tanár... és egy infótanár is.
Jó volt olvasni ezt az írást, sok emléket előhozott.

GáborMiki 2017.01.25. 10:15:55

@delory nadin: Igen igen, talán jobb lett volna úgy fogalmazni, hogy akinek beugrik a neve, vagy az elsők közt ugrik be, stb.
Nekem csak egy igazán jó tanárom volt, aztán most elkezdtem angolt tanulni, és lám lám léteznek még jó tanárok.
Szóval annak hatására írtam, hogy egy nagyon jó nyelv tanárt sikerült kifognunk, és örülök, hogy ő tanít.
Üdv.:
m.
süti beállítások módosítása